ما اینجاییم تا به رشد برند شما کمک کنیم! ۸۶۰۹۹۸۰۵-۰۲۱

آنچه در این مقاله میخوانید:

لندینگ پیج (Landing Page) چیست؟

طراحی سایت، یکی از حوزه هایی است که طی چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. همان طور که همه ی ما می دانیم، ظاهر سایت های جدید با سایت هایی که ۱۰ سال پیش ساخته شده اند، تفاوت بسیاری دارد. همین موضوع نشان می دهد که طراحی صفحات وب، به سرعت در حال متحول شدن است. از این رو، شرکت های طراحی وب باید همواره خود را به روز نگه دارند تا بتوانند در این بازار رقابتی دوام بیاورند. یکی از جدید ترین مباحثی که اخیرا خیلی در طراحی سایت باب شده است، طراحی لندینگ پیج (Landing Page) می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم لندینگ پیج یا صفحه فرود و کاربردهای آن آشنا کنیم.

جهت طراحی سایت در تبریز با ما تماس بگیرید.

لندینگ پیج یا صفحه فرود به چه معناست؟

امروزه، طراحی لندینگ پیج به یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین مباحث در طراحی وب سایت تبدیل شده است. به زبان ساده، لندینگ پیج یا صفحه فرود، در واقع به یک صفحه ی وب گفته می شود که دروازه ی اصلی ورودی کاربران به سایت شما می باشد. طراحی لندیگ پیج معمولا با اهداف مختلفی از قبیل پر کردن فرم های مختلف توسط کاربران، اطلاع رسانی یک رویداد مهم، معرفی کلی خدمات یک مجموعه و … انجام می شود. طراحی گرافیک صفحه فرود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که هدف اصلی ساخت لندینگ پیج، تبلیغات و جذب مخاطب می باشد و مواردی از قبیل روانشناسی رنگ ها، چیدمان صفحه، دسترسی آسان برای کاربر و … باید در طراحی رابط کاربری آن رعایت شود. از طرف دیگر، با توجه به این که صفحه فرود اولین جایی است که کاربران به آن ورود پیدا می کنند، از لحاظ سرعت لود نیز باید کاملا بهینه باشد. بنابراین، طراحی لندینگ پیج از دو حیث گرافیک و برنامه نویسی، باید کاملا حرفه ای انجام شود.

انواع لندینگ پیج

کاربران ورودی به لندینگ پیج ها، از طریق تبلیغات بنری، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و گوگل، می باشند. صفحات فرود، با توجه به کاربردهای مختلف، به شکل های گوناگونی طراحی می شوند. در این جا به معرفی انواع رایج لندینگ پیج می پردازیم.

صفحات Opt-In

طراحی لندینگ پیج های Opt-In، در واقع قالبی برگرفته از سایر صفحات سایت می باشد. یعنی همانند دیگر صفحات سایت، دارای همان بخش های فوتر و هدر و ساید بارهای ثابت بوده و تنها محتوای داخلی متفاوتی دارد. سایر انواع لندینگ پیج، قالبی مجزا از صفحات دیگر سایت دارند.

صفحات Click Through

صفحات لندینگ Click Through به منظور انتقال هدفمند بازدید کنندگان به صفحه ای دیگر ساخته می شوند. یکی از رایج ترین نمونه ها در ساخت لندینگ پیج Click Through، طراحی صفحات معرفی محصول یا خدمات، جهت سوق دادن کاربر به ثبت سفارش و یا رزرو خدمات می باشد. از این رو در طراحی این نوع صفحات فرود، طراحی دکمه ها و یا لینک های کلیک خور، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

لندینگ پیج Lead Generation

پیج های فرود Lead Generation، با هدف جمع آوری اطلاعات از کاربران طراحی می شود. این نوع لندینگ پیج دارای یک فرم ورود اطلاعات و فیلدهای مربوط به آن می باشد که باید توسط کاربر پر شوند. از صفحات فرود Lead Generation معمولا برای ثبت نام در یک رویداد و یا پر کردن فرم درخواست خدمات استفاده می شود.

 

تاثیر طراحی لندینگ پیج در سئو سایت

طراحی صفحه فرود، علاوه بر جنبه تبلیغاتی و جذب مخاطب، در سئو سایت نیز تاثیر بسیاری دارد. البته این تاثیر زمانی حاصل می شود که طراحی این صفحه از لحاظ کد نویسی و محتوا، کاملا بهینه باشد. نتیجه این عمل، بالا آمدن صفحه فرود مورد نظر با کلید واژه های تمرکزی آن، در نتایج گوگل می باشد. اگر یک لندینگ پیج، از سرعت لود بالایی برخوردار باشد و گرافیک و چیدمان آن منجر به جذب مخاطب و بر طرف کردن نیاز های او شود، تعامل کاربران با صفحه بالا می رود. یعنی انجام کارهایی مانند کلیک بر روی آیتم های مختلف صفحه، به اشتراک گذاری لینک، درج کامنت و به طور کلی هر امری که مخاطب را با صفحه فرود درگیر کند. این موضوع یا همان نرخ تعامل، یکی از مهم ترین معیارهای سئو سایت می باشد که با بالا رفتن آن، گوگل سایت شما را به کاربرهای بیشتری نمایش می دهد.

جهت سئو در تبریز با تی مدیا در ارتباط باشید.

کاربردهای لندیگ پیج

همان طور که در بالا گفته شد، صفحه فرود با اهداف مختلفی ساخته می شود و ورودی های آن از طریق تبلیغات در بسترهای مختلف می باشد. در این جا به معرفی رایج ترین کاربردهای لندینگ پیج می پردازیم:

معرفی محصول:

در این روش، یک صفحه لندینگ با هدف معرفی محصول ساخته می شود تا کاربران را به ثبت سفارش آن سوق دهد. در طراحی این صفحات معمولا تصاویر با کیفیتی از محصول، جدول مشخصات، ویدئو تبلیغاتی و … قرار می گیرد.

معرفی رویداد:

یکی از رایج ترین کاربردهای ساخت لندینگ پیج، معرفی رویدادها و کمپین های تبلیغاتی می باشد. این رویداد ها می تواند شامل شرکت در یک وبینار، جشنواره های تخفیفات فصلی، ارائه ی رایگان بخشی از خدمات به مدت محدود و … باشد. این روش در بازاریابی اینترنتی شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. تایمر شمارش معکوس جهت مهلت زمان شرکت در رویداد نیز می تواند یک آیتم خلاقانه در ساخت این گونه صفحات باشد.

دمو محصولات:

اگر محصولاتی مانند نرم افزار، کتاب های الکترونیکی، پادکست، دوره های آموزش آنلاین و … ارائه می دهید، می توانید از این روش برای جذب مشتریان خود استفاده کنید. کافیست دموی رایگانی از محصولات خود را به مدت محدود در یک لندینگ پیج جذاب قرار داده و لینک آن را در بسترهای مختلف تبلیغاتی به اشتراک بگذارید.

تماس با ما:

مجموعه های بسیاری وجود دارند که روند ارائه خدمات آن ها، با پر کردن فرم توسط مشتریان آغاز می شود. بدین ترتیب آن ها تفکیک و برنامه ریزی مناسبی برای تماس با متقاضیان خود بدست خواهند آورد. جمع آوری اطلاعات از متقاضیان به کمک فرم، می تواند از طریق یک لندینگ پیج بهینه انجام بپذیرد که علیرغم جذابیت، نیاز های آنان را در مدت زمان کوتاهی پاسخ دهد.

 

جهت طراحی اپلیکیشن در تبریز با ما تماس بگیرید.

تفاوت لندینگ پیج با سایر صفحات سایت

سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چرا برای کاربردهایی که گفته شد، از صفحات عادی سایت استفاده نکنیم؟
همان طور که گفتیم، معمولا صفحات فرود، طراحی متفاوت از قالب اصلی دیگر صفحات سایت دارند. همین موضوع باعث می شود تا شما با هدف تبلیغات، نهایت جذابیت را در این صفحه پیاده سازی کنید و دست شما بسته نباشد. در واقع باید با هدفی خاص، صفحه ای کاربر پسند بسازید تا در سریع ترین زمان، ورودی های هدفمند را جذب کنید. از این رو ساخت لندینگ پیج یک روش مناسب برای کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی می باشد.