ما اینجاییم تا به رشد برند شما کمک کنیم! ۸۶۰۹۹۸۰۵-۰۲۱

آموزش سئو وردپرس

با سلام و روز خوش خدمت دوستان و همراهان گرامی، همان طور که در مقاله شروع به کار با وردپرس به معرفی وردپرس پرداختیم، وردپرس یک cms رایگان برای ساخت سایت و وبلاگ می باشد.

البته این cms رایگان برای طراحی سایت های حرفه ای و زیبا نیاز به برنامه نویس دارد. به سایتی که طراحی شده و کاربران بخش های آن را می بینند، فرانت اند (front end) سایت را می گویند و به قسمتی که برای مدیریت بخش ها و مطالب سایت و سایر امکانات مدیریتی است به آن بخش بک اند (back end) سایت گفته می شود.

 سئوی وردپرس

وردپرس به نسبت جوملا و سایر cms های سایت ساز سئوی بهتری دارد. در ادامه مقاله به چند ویژگی وردپرس اشاره می کنیم که باعث شده است این پلت فرم از دیدگاه سئو بسیار پرقدرت باشد.

 

ساختار آدرس لینک ها در وردپرس

وردپرس ساختار آدرس لینک ها را به نحوی تغییر می دهد که محتوای موجود در لینک هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو مشخص شود. در این قسمت می توانید به جای استفاده از علامت های نامشخص از عنوان محتوا در آدرس لینک استفاده کنید.

برای اینکه آدرس ها و به عبارتی url ها مناسب سئو باشد، در قسمت پیشخوان وردپرس به بخش تنظیمات و سپس پیوندهای یکتا بروید و گزینه نام نوشته را انتخاب کنید.

 

تولید توضیحات متای منحصر به فرد

توضیحات متا در نتایج جستجو، بخش مختصری از محتوای شما را به کاربر ارائه می نماید. وردپرس به صورت پیشفرض توضیحات متا را برای محتوای شما بهینه سازی می نماید. اما اگر میخواهید کنترل بیشتری داشته باشید و توضیحات متای بهتری تهیه کنید می توانید با نصب پلاگین Yoast SEO به خواسته ی خود برسید.

تولید آسان نقشه ی سایت XML

وردپرس به شما این امکان را می دهد تا به راحتی به تولید نقشه ی سایت بپردازید. با استفاده از نقشه ی سایت می توانید به موتورهای جستجو نشان دهید که چه محتواهایی در درون سایت شما قرار دارد تا این موتورها بتوانند به راحتی سایت شما را پیمایش کرده و مطالب شما را ایندکس گذاری نمایند.
وردپرس هزاران پلاگین برای تولید نقشه ی سایت دارد که با استفاده از آن می توانید صفحات، محتواها، دسته بندی ها و تگ هایتان را مرتب نمایید. پلاگین های Google XML sitemap و Yoast از جمله بهترین پلاگین ها برای تولید نقشه ی سایت XML می باشند.

تولید دسته بندی ها و تگ ها

دسته بندی ها و تگ ها به کاربران و موتورهای جستجو این امکان را می دهد تا به آسانی در سایت شما به وب گردی بپردازند. شما می توانید با استفاده از وردپرس به تولید این فاکتورها بپردازید. به این منظور می توانید به آدرس Posts → Categories and Tickets → Labels رفته و دسته بندی های مد نظرتان را تولید نمایید.

بهینه سازی تصاویر

با استفاده از وردپرس می تواید به راحتی برای تصاویر محتوا عنوان و متن تهیه نمایید. عناوین و متن توضیحی برای تصاویر به محتوا کمک خواهد کرد توسط موتورهای جستجو بهتر ایندکس گردد و به این ترتیب ترافیک بیشتری برای محتوا جذب شود.