ما اینجاییم تا به رشد برند شما کمک کنیم! ۸۶۰۹۹۸۰۵-۰۲۱

تقویم محتوا چیست و تاثیر آن در تولید محتوا

تقویم محتوا چیست

عدم برنامه ریزی در دنیای کسب و کار، به منزله ی برنامه ریزی برای شکست است بنابراین انتشار محتوا برای اکثر کسب و کارها که دارای گروه­های سهام­داران و انواع مشتریان هستند و هر کدام به محتوای خاص و متفاوتی جذب میشوند، کاری است که نیاز به برنامه ریزی اصولی دارد.

تقویم محتوا یک تقویم کاربردی است که نه تنها برای کسب و کارها، صاحبان برند و بازاریابان محتوا مفید است بلکه به نویسندگان و مدیران نیز برای داشتن یک برنامه­ ی منسجم کمک می­کند.

با کمک تقویم محتوا می­توان با استفاده از یکی از نرم افزارهای تولید محتوا، یا تنها با طراحی یک تقویم معمولی در اکسل یا روی کاغذ، محتواها را به همراه نوع آن و زمان انتشار هر کدام در شبکه­ های اجتماعی درج کرد. فایده‌ی استفاده از فرم تقویم به جای لیستی بلندبالا از محتوا که قرار است منتشر شود، این است که در صورت استفاده از تقویم می‌توانید به تصویری از چگونگی توزیع محتوا در طول سال برسید. این امر به شما اجازه می‌دهد که محتوا را پیرامون رخدادها یا روزهای مهم مربوط به صنعتتان برنامه ریزی کنید و همچنین اطمینان حاصل کنید که محتواهای مناسب را پیش از تاریخ انتشار آماده کنید و بدین ترتیب در برنامه­تان ثبات برقرار می­شود که استراتژی بسیار مهمی در زمینه تولید محتوا به شمار می آیند.

طبق تحقیقات، ۲۷ درصد از مشتریان اعتقاد دارند که محتوای منتشرشده بدون نظم زمانی و با کیفیت پایین باعث می‌شود تا این باور در آ­ن­ها القا شود که آن برند به‌روز نیست و همگام با عادات مشتریان پیش نمی‌رود.

یکی از ویژگی های مهم تقویم محتوا این است که به کمک آن ، پست‌ها بر اساس انواعی که خودتان مشخص می‌کنید، قابل مرتب‌سازی هستند که می‌تواند بر اساس هدف (مانند محتوای محصول‌محور، محتوای آموزشی یا…) یا دسته‌بندی مشخص شود. از این رو می‌توانید بازخورد هرکدام از محتوا‌ها را با توجه به فاکتورهایی مانند ماه، روز یا ساعات مختلف بررسی کنید و از آمار به دست آمده برای پست‌های آینده بهره ببرید. ویژگی دیگر تقویم محتوا که به کمک بازاریابان می‌آید، کمک برای نه گفتن به پروژه‌های غیرضرورری است. در صورتی که یک فهرست مشخص از محتوا داشته باشید، می‌توانید بهتر تصمیم‌گیری کنید که پروژه جدیدی را به فهرست خود اضافه کنید یا خیر.

در واقع، تقویم محتوا به شما کمک می‌کند تا محتوای باکیفیت‌تر، بیشتر و با استرس کمتری تولید کنید و در نتیجه شما را بهتر به نتیجه دلخواه می‌رساند.

 

مثالی از تقویم محتوا را در زیر می بینید.

نوعنویسندهتاریخ تصمیم گیری برای نوشتن این موضوعتاریخ انتشاررویدادهای مرتبط در سایتفعالیت های مرتبط در شبکه های اجتماعی
پستنویسنده

 

۲۸ آبان    ۱۰ آذرانتشار مطلب در سایتترویج دادن این پست  Facebook,در Twitter, Google+
مقالهنویسنده #۲۲۹ آبان    ۲۰ آذرویرایش مطلب قبلیترویج مقاله در    LinkedIn وgroups
ویدئونویسنده  #۳۳۰ آبان   ۴ دی   جایگزینی ویدئو جدید