ما اینجاییم تا به رشد برند شما کمک کنیم! ۸۶۰۹۹۸۰۵-۰۲۱

در مقالات قبلی به معرفی وردپرس پرداختیم، در این مطلب قصد معرفی افزونه وردپرس را داریم.

 

افزونه وردپرس یا پلاگین وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا و یا سایت ساز رایگان است که با زبان php نوشته شده است. این cms قابلیت های پیش فرضی مثل افزودن مطلب، برگه، ایجاد کاربر جدید، مدیریت فهرست ها و … را دارد. اما وردپرس قابل توسعه است و برای افزودن امکانات بیشتری که به طور پیش فرض وجود ندارد، میتوان افزونه یا پلاگین برای آن نوشت. تیم برنامه نویس وردپرس، با ایجاد مستندات کاملی از هسته و توابع برنامه نویسی وردپرس، امکان افزودن توسعه را برای برنامه نویسان ایجاد کرده است.

برای مثال ، ووکامرس یک افزونه فروشگاه ساز برای وردپرس است که به طور پیش فرض وجود ندارد و بایستی نصب شود

نصب افزونه در وردپرس

برای نصب افزونه بایستی از طریق ادمین وردپرس و قسمت “افزونه ها” -> “نصب افزونه” اقدام به آپلود فایل دانلود شده و سپس اقدام به فعال کردن آن می کنیم. وردپرس دارای مخزنی از افزونه های رایگان است. برای جستجو و پیدا کردن افزونه مورد نظر خود در این مخزن بگردید و سپس نام آن را در  قسمت “افزونه ها” -> “جستجوی افزونه ها” جستجو کنید و اقدام به نصب آن کنید.

 

طراحی پلاگین و یا سفارش افزونه وردپرس

برای بعضی از خدمات، افزونه ای مناسب کار شما پیدا نمی شود و یا نیاز به تغییرات دارد، مثل تغییر تاریخ از شمسی به هجری، تغییر فیلد ها، تغییر زبان افزونه به فارسی و … برای همین برنامه در تی مدیا برنامه نویسان مسلط به هسته وردپرس ، آماده همکاری با شما و ساخت افزونه سفارشی برای شما دارند.

برای مثال افزونه های رزرو ، و یا بوکینگ که کاربر بتواند در ساعت و روز خاصی، رزرو خود را انجام داده و به درگاه پرداخت جهت واریز وجه متصل شود. شماره پیگیری و رزرو داشته باشد.

مثال دیگری از طراحی پلاگین توسط تیم فنی تی مدیا، ایجاد افزونه ای برای یکی از سازمان های دولتی است که امکان دریافت فیش خقوقی خود را از طریق سایت دارند.