ما اینجاییم تا به رشد برند شما کمک کنیم! ۸۶۰۹۹۸۰۵-۰۲۱

معرفی WEBVR – وب وی آر چیست

وب وی آر – webvr – ورود دنیای مجازی و هدست ها به وب!

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده موارد بسیار مهمی هستند که در طراحی وب مورد استفاده قرار گرفته اند. یکی از بزرگان این حوزه  در واقعیت مجازی شرکت موزیلا است. آن‌ها با ساختن اپلیکیشن‌هایی که از قدرت واقعیت مجازی استفاده می‌کند، روند کاری جدیدی را ایجاد کرده اند.

وب وی آر – webvr که حاصل کار توسعه‌دهندگان کروم و فایرفاکس است، امکان مشاهده تصاویر و ویدیوها را به‌صورت ۳۶۰ درجه فراهم می‌کند.

اولین مرورگر اینترنتی وی آر (VR) استاندارد توسط گوگل و موزیلا طراحی شد. این قابلیت، امکان مشاهده تصاویر سه‌بعدی و پخش محتوای VR را روی دستگاه فراهم می‌کند. واقعیت مجازی به کاربران اجازه می‌دهد که از وب گردی و مشاهده ویدیوها و تصاویر روی یک صفحه نمایش مجازی بزرگ لذت ببرند و حس کنند گویی در تئاتر نشسته‌اند.البته برای این کار به هدست های واقعیت مجازی نیاز دارید.
این صفحه نمایش از پخش ویدیو به‌صورت ۳۶۰ درجه در وب پشتیبانی می‌کند و مشاهده ویدیوهای وی آر سه‌بعدی در یوتیوب (YouTube) را آسان می‌کند.

 

تکنولوژی WebVR چیست

WebVR یک JavaScript API آزمایشی است که دستگاههای واقعیت مجازی را پشتیبانی می کند. مانند HTC Vive, Oculus Rift or Google Cardboard در مرورگر وب.

اهداف طراحی WebVR

  • تشخیص دستگاههای واقعیت مجازی دردسترس
  • دانستن قابلیت های دستگاهها
  • نظرسنجی درباره جایگاه و جهت دستگاهها
  • نمایش تصاویر در دستگاه با نرخ فریم مناسب