ما اینجاییم تا به رشد برند شما کمک کنیم! ۸۶۰۹۹۸۰۵-۰۲۱

کسب اعتبار اینترنتی به شدت جدی است!

روزگاری اعتبار یک تجارت از سرمایه اولیه و سابقه قبلی آن بود اما در روزهای همیشه آنلاین امروز، اعتبار همه تجارت ها به شدت وابسته به اینترنت شده است. مشتری امروز توضیحات شما در خصوص محصول و خدماتتان را چشم بسته قبول نمیکند، مطمئنا اگر یک گوشی هوشمند داشته باشد، سریعا تجارت شما را در گوگل جستجو میکند، اگر سایت و نامی از تجارت شما در لیست نتایج گوگل نباشد، آن وقت کمتر کسی است که کاملا به شما اعتماد میکند. البته این روزها، مشتریان از این مرحله هم گذر کرده اند و حتی وقتی نام و سابقه شما را در اینترنت پیدا کردند، به سراغ نظرات سایر مشتریان می روند تا ببینند آیا از شما راضی بوده اند یا خیر؟

حالا اگر چند مشتری ناراضی داشته باشید که در شبکه های اجتماعی یا سایت ها از شما انتقاد کرده باشند، به تنهایی می توانند افراد زیادی را از خرید از شما منصرف کنند. پس کسب اعتبار اینترنتی به شدت جدی است!

برای کسب اعتبار اینترنتی چه کنیم؟

۱- حتما طراحی سایت حرفه ای داشته باشید و با طراحی سایت های ارزان قیمت به اعتبار خود صدمه نزنید.

۲- امکانات بیشتر و راحت تر را برای مشتریان فراهم کنید.

اگر مشتریان امروز استفاده از اپلیکیشن موبایل را ترجیح میدهند، علاوه بر سایت، اپلیکیشن موبایل هم طراحی کنید، و خدمات خود را تا جای ممکن از طریق سایت و اپلیکیشن موبایل ارائه کنید، و مشتری را مجبور به مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی نکنید. تمام اطلاعات لازم و امکان سفارش گیری ها و استعلام ها را از طریق سایت و اپلیکیشن موبایل هم ارائه کنید.

۲- بهتر است پشتیبان سایت و شبکه های اجتماعی داشته باشید.

شما به تنهایی از پس مدیریت سایت و تولید محتوا برای سایت و شبکه های اجتماعی خود برنخواهید آمدید، به خصوص اگر مشغله کاری شما زیاد باشد.حتی اگر فرصت انجام اینکار را هم دارید، مطمئنا در همه نکاتی که در بازاریابی اینترنتی مهم است، تخصص ندارید و نیاز به یک مشاور دارید.

۳- به نظرات و مشتریان ناراضی توجه کافی داشته باشید و با عذرخواهی و جبران خسارت رضایت آنها را به دست بیاورید.

۴- روشهای بازاریابی از برونگرا تبدیل به درونگرا شده است و تولید محتوا در راس بازاریابی درونگرا است.

بازاریابی برونگرا یعنی شما مشتریانتان را پیدا کنید، و با روشهایی مثل بیلبورد های تبلیغاتی خود را به مشتریان بشناسید و بازاریابی درونگرا یعنی مشتریان خودشان شما را پیدا کنند. امروز تمرکز بازاریابی روی بازاریابی درونگرا است که در راس آن سئو سایت و تولید محتوای مفید برای جذب مشتریان است. محتوایی که به سوالات مشتریان پاسخ دهد و اطلاعات کامل و تخصصی در خصوص تجارت و محصول شما به آنها بدهد. مثلا شما یک شرکت ساختمانی و دکوراسیون داخلی هستید، می توانید با تولید محتوا در خصوص استاندارد ها و سبک های متفاوت دکوراسیون به مشتریان اطلاعات دهید. وقتی مشتری از شما اطلاعات صحیح و جالب دریافت کند به شما اعتماد پیدا میکند و هنگام خرید چه کسی بهتر از شماست؟

۵- از رپوتاژ آگهی، و استفاده از اعتبار سایر سایت ها برای کسب اعتبار بیشتر به خود استفاده کنید. اما از بعضی روش های بازاریابی اینترنتی مثل اینلوئنسر مارکتینگ (استفاده از شاخ های اینستاگرام و تلگرامی که فالوور های زیادی دارند برای تبلیغ تجارت خود) با احتیاط استفاده کنید، چون بعضی از این روش های موافقان و مخالفانی دارد که هر کدام دلایلی برای خود دارند.

تا اینجا به بررسی ۵ مورد از مهمترین نکات در کسب اعتبار اینترنتی پرداختیم. در مقالات بعدی، به بررسی نکات بیشتر خواهیم پرداخت.