ما اینجاییم تا به رشد برند شما کمک کنیم! ۸۶۰۹۹۸۰۵-۰۲۱

نقش لوگو در برندینگ

با گسترش بازار و تنوع زیادی که از هر محصول در بازار وجود دارد، برندینگ راه حلی  است که مدتی است بین شرکت های ایرانی و جهانی مطرح تر از قبل شده است. برندینگ شامل تمام راه هایی است که باعث می شود یک شرکت و محصولات آن تبدیل به یک برند معتبر بشوند. یک برند معتبر مزایا و سود زیادی از اعتبار خود کسب میکند، فروش محصولاتش بسیار ساده تر می شود، قیمت محصولاتش را می تواند بالاتر بدهد و همچنان مشتری داشته باشد. در کنار روش های تبلیغاتی که برای برندینگ باید انجام داد، از کیفیت و تنوع مصولات نباید غافل شد، چون در صورت پایین بود کیفیت و نداشتن رضایت نسبی مشتریان، خرید مجدد انجام نمی شود و برندینگ شکست می خورد.

روش هایی که به طور معمول برای برندینگ انجام می شود شامل موارد زیر است:

  • تبلیغات محیطی (تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر، ماکت های تبلیغاتی در سطح شهر، ایستگاه های تست رایگان محصولات و …)
  • طراحی و بسته بندی محصولات (شکل بسته بندی و رنگ و طرح های های آن باعث تفاوت محصولات می شود. )
  • تبلیغات تلویزیونی(هنوز هم برای محصولی که مخاطب عام و در سطح جامعه دارد، تبلیغات تلویزیونی موثر ترین راه برای برندینگ و شناخته شدن دارد که البته برای موثر بودن نیاز به یک فیلم تبلیغاتی یا تیزر جذاب دارد.)
  • تبلیغات اینترنتی (سمت و سوی مردم جامعه رو به اینترنت است. شبکه های اجتماعی مکان مناسبی برای معرفی محصولات است. و مرکزیت پایگاه شما در اینترنت سایت رسمی شرکت شماست. در صورتی که مردم بخواهند در مورد مسئله ای جستجو کنند رو به اینترنت و گوگل می آورند و با جستجو در آن اطلاعات لازم را بدست می آورند. پس اینترنت و اهمیت موتورهای جستجو را نباید از یاد برد.)
  • لوگو، شعار تبلیغاتی و رنگ های سازمانی

 

مورد ۵ در مورد لوگو و یا آرم شرکت یا محصول شماست. در ۴ مورد اول وقتی شما خود را تبلیغ می کنید در واقع چه چیزی را به مشتری نمایش می دهید؟ لوگو خود، تعریفی از محصولات خود که خلاصه آن شعار تبلیغاتی شماست و نام محصول یا شرکت که میخواهید آن را برند معتبری کنید و برای آن برندینگ را انجام می دهید. در این نمایش طرح و رنگ ها، ایده و شعار تبلیغاتی است که باعث ماندگاری در ذهن و موفقیت تبلیغات می شود. اما اگر بخواهیم عنصر اصلی را در نظر بگیریم لوگوی شماست، زیرا در کارت ویزیت، بسته بندی محصولات، پیام نهایی که باعث ماندگاری در ذهن است، لوگوی شماست. لوگو باید مختصر، زیبا، و مرتبط با کار باشد. طرح مدرن و جدیدی باشد که طرح مهر و دو بعدی آن  و طرح سه بعدی آن هر دو زیبا باشد. در دنیای امروز که سرشار از پیام تبلیغاتی است باید ریز بین بود و تمام موارد را رعایت کرد تا تبدیل به برند شد، اما اگر میخواهید شروع به برندینگ کنید، اولین و مهم ترین گام، لوگو و آرمی زیبا و به یاد ماندنی است.