ما اینجاییم تا به رشد برند شما کمک کنیم! ۸۶۰۹۹۸۰۵-۰۲۱

طراحی لیبل مواد غذایی زیر مجموعه طراحی بسته بندی است. بسته بندی در مواد غذایی علاوه بر حفاظت و افزایش ماندگاری مواد غذایی، نقش موثری در تبلیغات، برندینگ و افزایش فروش دارد. در این مقابه به بررسی اینکه در طراحی لیبل مواد غذایی چه مواردی باید رعایت شود می پردازیم:

۱- نام تجاری (برند): نام تجاری محصول اولین عنصر لیبل است که باید در بسته بندی دیده و خوانده شود به همین منظور معمولا در قسمت بالا و وسط لیبل قرار می گیرد. نوع طراحی لیبل معمولا بر اساس شکل لوگو شکل می گیرد و متناسب با آن است.
۲- معرفی محصول: دومین عنصر اصلی لیبل معرفی محصول محتوی بسته است که این امر در اغلب موارد غیر از ذکر نام محصول با استفاده از عکس یا المان گرافیکی و یا شفاف سازی موضعی یا کلی بسته صورت می پذیرد.
۳- جدول صفت محصول سومین المان مهم لیبل است که معمولا شامل توضیح و توزیع صحیح مطالب و طرح بر روی بسته بندی می باشد و در ارتباط با خواص و ویژگی های محصول است مانند: جدول ارزش های غذایی بر روی بسته های مواد غذایی که معمولا در پشت بسته ها قرار دارند.
۴- ارایه اطلاعات در مورد چگونگی استفاده از محصول توسط استفاده کننده شامل نحوه استفاده از محصول، تاریخ مصرف، تاریخ مصرف و نحوه باز و بسته شدن درب بسته به صورت گرافیکی
۵- اطلاعات مربوط به حمل و نقل و نگهداری از محصول و بسته: هرچند وجود این دو بخش آخر در طراحی غیر ضروری است ولی وجودشان در بسته بندی ضروری می باشند، مانند علایم هشداردهنده، استانداردها، مجوزهای قانونی، مسایل مربوط به تولید و توزیع، قابلیت بازیافت و نوع جنس بسته بندی.

تبلیغات در طراحی لیبل هدف های زیر ار دنبال می کند:

۱- جلب توجه مشتری و مصرف کننده
۲- در یاد و حافظه ماندن بسته بندی
۳- ارتباط برقرار کردن با محتوی درون بسته و ایجاد حس خوب از کیفیت محصول
۴- برقراری ارتباط نزدیکتر با توجه به سلیقه و فرهنگ مصرف کننده

مانند سایر طراحی ها، طراحی لیبل نیز باید هماهنگ با رنگ سازمانی و سایر طراحی ها باشد، برای مثال اگر سایت مواد غذایی دارای رنگ سبز است، باید از رنگ سبز در طراحی لیبل نیز استفاده کرد. تی مدیا برای قطب مواد غذایی کشور، یعنی شرکت های بزرگ مواد غذایی در تبریز طراحی سایت و گرافیکی، و … انجام داده است. جهت مشاهده نمونه کارها با ما تماس بگیرید.