ما اینجاییم تا به رشد برند شما کمک کنیم! ۸۶۰۹۹۸۰۵-۰۲۱

طراحی سایت برای موبایل

در طراحی سایت قبلا یک نسخه از سایت طراحی می شد که مناسب برای مانیتورهای خانگی بود. اما الان آمار بازدید از سایت ها با لپ تاپ، تبلت و موبایل های هوشمند بسیار بالاتر رفته و نباید کاربرانی که با این دستگاه ها به سایت ما مراجعه می کنند را از دست داد. همچنین داشتن نسخه موبایل سایت برای گوگل با اهمیت است و یکی از فاکتورهای مهم در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو محسوب می شود. اما طراحی سایت برای این دستگاه ها به چه صورتی باید باشد؟

نکات مهم در طراحی سایت برای موبایل

  • در طراحی سایت برای موبایل باید در نظر گرفت که سایز صفحه کوچک است و باید المان های غیر ضروری را حذف کرد تا اسکرول زیاد در صفحه ایجاد نشود.
  • منوی سایت در نسخه موبایل باید متفاوت از حالت عادی باشد. معمولا فهرست سایت مخفی است و با کلیک بر روی دکمه ی نمایش فهرست دیده می شود. در نحوه ی نمایش زیر منو ها هم در زیر همان ایتم فهرست به نمایش در می ایند.
  • اگر در حال عادی سایت دارای چند ستون کنار هم است که المان هایی را نمایش می دهد، در طراحی سایت موبایل این ستون ها به شکل ردیف در می ایند و زیر هم قرار میگیرند تا صفحه اسکرول افقی نخورد و هم سایز نمایش ان المان ها بیش از حد کوچک نشود که قابل خواندن و نمایش نباشد.
  • فونت مطالب برای سایر موبایل باید مناسب باشد، مثلا اگر تیتر ها در نسخه دسکتاپ سایت بزرگ است، باید سایز آن برای نسخه موبایل کوچک و مناسب شود.
  • عکس های پس زمینه و یا گرافیکی برای طراحی صفحات داخلی نیز باید برای نسخه موبایل تغییر سایز پیدا کنند تا درست در صفحه نمایش موبایل نشان داده شوند.
  • در نسخه دسکتاپ سایت چون سایز صفحه نمایش بزرگ است معمولا از نوار کناری و یا ساید بار در صفحه استفاده می شود. اما به دلخواه می توان آن را در نسخه موبایل نمایش داد و یا حذف کرد. همچنین می توان المان های دلخواه از نوار کناری را نشان داد یا پنهان کرد