ما اینجاییم تا به رشد برند شما کمک کنیم! ۸۶۰۹۹۸۰۵-۰۲۱

طراحی سایت با تکنولوژی های جدید

چند سالی است معماری ها و فریمورک های جدیدی برای برنامه نویسی و طراحی سایت رو به گسترش هستند که رویداد گرا بوده و از معماری آسنکرون یا ناهمزمان استفاده می کنند. این معماری سرعت کار با نرم افزار را بالا می برد.

Node.js چیست؟

در تعریف رسمی آن آمده است: Node.js پلتفرمی است بر مبنای موتور جاوا اسکریپت کروم که به منظور ایجاد برنامه های سریع و گسترش پذیر به وجود آمده است. Node.js از مدل رویدادگرا و non-blocking برای انجام عملیات I/O بهره می برد. از این‌رو Node.js یک پلتفرم سبک و کارا برای پیاده سازی برنامه های Real-time و مبتنی بر داده است که می توانند به راحتی در سرورهای نامتمرکز اجرا شوند.

اگر با برنامه نویسی آشنا داشته باشید احتمالا زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت در سمت سرور را php یا asp می دانید اما تکنولوژی جدید سمت سرور بر پایه جاوا اسکریپتی است که برای سمت کاربر استفاده می شود و به آن node.js می گویند.

رابطه نود جی اس و جاوا اسکریپت در طراحی سایت

همانطور که می دانیم جاوا اسکریپت یک زبان اسکریپت نویسی سمت سرویس گیرنده یا Client-Side است، یه این معنی که می تواند در مرورگر کاربر اجرا شود. حال با این تعریف از جاوا اسکریپت، می توانیم بگوییم که NodeJS به عنوان یک رابط می تواند جاوا اسکریپت را بر روی سرور خود اجرا کند.

بطور کلی، زمانی که شما از دیگر زبان های برنامه نویسی مثل PHP استفاده می کنید، بطور معمول سرور شما Apache یا nGinX است، هر درخواست جدید به سرور باعث رخ دادن عواملی می شود، به عنوان مثال، وقتی تعداد کاربران بطور همزمان افزایش می یابد، بار بر روی سرور، بیش از حد افزایش می یابد، و تنها راه چاره، استفاده از سرورهای بهتر است، که هنگام نیاز مجبور هستیم از آنها استفاده کنیم.

ولی جالب اینجاست که تمام اینها در Node.js تغییر کرده است، بخاطر اینکه تمام ساختار هسته سرور توسط برنامه نویس هندل می شود، که باعث می شود ساخت برنامه های کاربردی وب آسان شود.