ما اینجاییم تا به رشد برند شما کمک کنیم! ۸۶۰۹۹۸۰۵-۰۲۱

طراحی سایت اختصاصی یا CMS

طراحی سایت اختصاصی یا سیستم های آماده مدیریت محتوا ( CMS) ؟ کدام مناسب تر است؟

در ابتدا به معرفی سیستم های اختصاصی می پردازیم و به این سوال جواب می دهیم که سیستم مدیریت محتوای اختصاصی چیست؟
چیزی که دید عموم مردم را نسبت به سیستم مدیریت محتوای آماده مثل جوملا و یا وردپرس بدبین کرده است بی اطلاعی و ناشی بودن بعضی از طراحان وب برا گسترش سیستم های آماده است. سیستم های آماده مدیریت محتوا یک هسته آماده و از پیش نوشته برای مدیریت مطالب سایت است، تنها همین! این سیستم ها امکان گسترش و برنامه نویسی اختصاصی را دارند. یک طراح حرفه ای می تواند هر درخواست شما را درون این سیستم های آماده پیاده سازی کند و تغییرات لازم را ایجاد کند. پس یک طراح و برنامه نویس حرفه ای قادر به پیاده سازی کار حرفه ای با سیستم های آماده است. در کنار آن برای ظاهر سایت هم می توان طراحی گرافیکی اختصاصی داشت. هر طرح مورد نظر شما می تواند به یک قالب اختصاصی پیاده سازی شود.
پس تفاوت میان یک سیستم اختصاصی و سیستم مدیریت محتوای آماده چیست؟ اگر سیستم مدیریت محتوای آماده تمام نیاز ها را بر طرف می کند چه نیازی به سیستم اختصاصی هست؟

 

در اینجا به برخی از مهمترین نقاط قوت و ضعف هر دو موردطراحی سایت اختصاصی یا سیستم های آماده مدیریت محتوا می‌پردازیم:

 

انتخاب زبان برنامه نویسی

سیستم های آماده مدیریت محتوا با همه زبانهای برنامه نویسی وجود دارد، همه زبان های برنامه نویسی قابل امن شدن و گسترش دارند، اگر از برتری امنیتی و یا سرعت زبانی صحبت می شود، در برنامه های کلان با حجم بسیار بالای کاربر تفاوت آنها دیده شده و در سطح تجاری مورد استفاده امروز آن تفاوت دیده نمی شود. اما وقتی شما از یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی استفاده می کنید، می توانید نکات دقیق هر زبان را بررسی کرده و آن را انتخاب کنید.

تطابق با نیاز های شما

امکانات نرم افزاری سایت دقیقا منطبق با نیاز کارفرما است و امکانات دیگری که سیستم های مدیریت محتوا دارد اما شما به آن نیازی ندارید در آن وجود ندارد بنابراین سرعت بارگذاری آن سریع تر است.

 

اختصاصی بودن سیستم

کدهای نوشته شده به صورت اختصاصی برای شما است و کلاس کاری شما را بالاتر می برد.

تفاوت در هزینه

سایت هایی با سیستم های مدیریت محتوای آماده با قیمت هایی بیش از ۵۰ میلیون نیز نوشته شده است اما در سطح تجاری فعلی با نیاز های روز بازار ، هزینه سیستم های اختصاصی نسبت به سیستم‌های آماده بیشتر است. زیرا کد آماده ای وجود ندارد و تمام کدها نیاز به برنامه نویسی دارد.

زمان پیاده سازی

زمان راه‌اندازی سیستم های اختصاصی تا حدودی نسبت به سیستم‌های آماده بیشتر است.

پشتیبانی

سایت در اکثر موارد فقط توسط تیم اولیه طراح سایت پشتیبانی می‌شود و قابلیت انتقال به شرکت دیگری برای پشتیبانی ندارد. اگر هم منتقل شود این پروسه عموما سخت انجام می‌شود.اما با فراگیری مدیریت سیستم های آماده کاربران عموم و غیر متخصصین می توانند سامانه را به راحتی مدیریت کنند.

گسترش و توسعه

اعمال تغییرات بنیادین و اضافه نمودن قابلیت‌های جدید در سیستم های آماده که در حیطه سیستم تعریف نشده باشد سخت است و کار هر کسی نیست! و نیاز به طراح مسلط دارد.