ما اینجاییم تا به رشد برند شما کمک کنیم! ۸۶۰۹۹۸۰۵-۰۲۱

تفاوت هزینه و زمان سئو

تفاوت هزینه و زمان سئو کلمات مختلف در چیست؟

طراحی سایت در تبریز 

سئو در تبریز

اگر تصمیم به سئو دارید بایستی چند نکته مهم در انجام سئو را بدانید:

۱- سئو بر اساس کلمه یا عبارت تعیین و انجام می شود.

برخی از مشتریان دید درستی نسبت به سئو ندارند و تصور میکنند سئو بر اساس موضوع انجام می شود در حالی که اشتباه است، مثلا اگر زمینه کاری آنها تولید و فروش ابزارها و ماشین آلات است، از ما میخواهند مشتریانی که به دنبال این محصولات هستند با سایت آنها آشنا شوند، در حالی که روال گوگل برای رتبه بندی سایت ها بر اساس عبارت یا keyword است، کارشناسان تی مدیا با ابزارهای مختلف به بررسی اینکه در زمینه کاری شما چه کلمات و عباراتی بیشترین جستجو را دارد، لیستی به شما ارائه می دهند که می توانید از بین آنها انتخاب کنید که سایت شما بر روی کدام کلمه یا عبارت سئو شود.

۲- سئو رقابتی است.

هر چه میزان رقیب شما در آن کلمه یا عبارت بیشتر باشد و رقبای شما سئو قوی تری داشته باشند، انجام کار سخت تر شده و هزینه و زمان سئو را بالا تر می برد. به طور کلی کلمات عمومی در هر زمینه کاری بیشترین رقیب در سئو را دارند، برای مثال کلماتی مثل : طراحی سایت، ساندویچ پانل، لیفتراک، عسل و … کلمات عمومی هستند که نه تنها رقبای کاری، بلکه سایت های اطلاع رسانی مثل ویکی پدیا از این موضوعات مطالب مفیدی می گذارند و به علت بازدید بالا و قدمت آن سایت و مقاله سئو قوی دارند که رقابت با آنها سخت تر می شود.

۳- محدود کردن کلمات

اگر برای شما هزینه و زمان انجام سئو مهم است، پیشنهاد میکنیم کلمات و عبارات سئو را محدود کنید. برای مثال اگر مشتریان شما بیشتر در تبریز هستند به کلمه مورد نظر خود “در تبریز” را اضافه کنید. برای مثال عبارت “ساندویچ پانل در تبریز” ساده تر از “ساندویچ پانل” می باشد و هزینه و زمان کمتری را لازم دارد.

۴- سئو دائمی نیست

با توجه به اینکه سئو رقابتی است و رقبا و سایت های دیگر در حال به روز رسانی سایت و بهبود سئو خود می باشند، سایت شما نیز مرتب باید اقدامات لازم برای سئو را انجام دهد، البته هر چه میزان رقابت بالاتر باشد نیاز به پشتیبانی سئو بیشتر است که این هزینه را بالاتر می برد.

۵- مقایسه هزینه و زمان در سئو خطا است!

اگر همکار شما با هزینه و زمان کمتری سئو انجام داده ، معنی آن این نیست که هزینه و زمان آن با عبارتی که شما روی آن سئو می خواهید یکی باشد، چون همانطور که در بالا گفته شد، سئو رقابتی است و میزان هزینه و زمان آن بر اساس هر عبارت متفاوت است.

۶- تبلیغات در گوگل

یکی از روش های زود بازده برای نمایش در لیست نتایج گوگل، تبلیغات کلیکی گوگل است، به این صورت که هنگام جستجوی کاربران روی عبارات و کلمات مورد نظر شما، سایت شما در ابتدای لیست به نمایش در می آید، با این تفاوت که کلمه ad کنار آن نوشته شده است.

مزایای تبلیغات در گوگل

شما به هر تعداد کلمه که بخواهید می توانید سایت خود را برای آنها تبلیغات گوگل کنید، برای مثال اگر یک آژانس مسافرتی هستید، از لحظه ای که تبلیغات گوگل شما آغاز شود روی هر عبارتی که بخواهید مثل “تور استانبول” ، “بلیط استانبول” ،”تور چارتر” و … در صفحه اول گوگل هستید. بنابرین زمان لازم برای سئو طبیعی که معمولا بالای دو ماه است از بین می رود و برای تعداد کلمات بالاتری در صفحه اول خواهید بود.

معایب تبلیغات در گوگل

علاوه بر مزایای بالایی که تبلیغات در گوگل دارد، عیب آن هزینه دائمی آن است، بر خلاف سئو طبیعی که یک بار هزینه انجام سئو پرداخت می شود و بعد ان فقط به پشتیبانی احتیاج دارد، هزینه تبلیغات کلیکی گوگل همیشگی است.

هزیته تبلیغات در گوگل

هزینه ای که برای تبلیغات در گوگل پرداخت می شود دو ویژگی دارد:

۱-نیاز به واریز مبلغ اولیه به حساب گوگل است.

۲- به ازای هر کلیکی که کاربران روی لینک شما در نتیاج گوگل بکنند از این مبلغ کاسته می شود. اما هزینه هر کلیک با توجه به رقبای شما که تبلیغات گوگل می کنند متفاوت است، بنابرین میزان هزینه تبلیغات گوگل هم بسته به رقبا متفاوت است.