ما اینجاییم تا به رشد برند شما کمک کنیم! ۸۶۰۹۹۸۰۵-۰۲۱

تبلیغات همسان یا نیتیو ( NATIVE )

تبلیغات همسان آینده تبلیغات دیجیتال خواهد بود، تبلیغات همسان یا نیتیو یکی از تاکتیک بازاریابی است که به شدت موردتوجه قرار گرفته و به سرعت در حال رشد است، در صورتی که محتوایی تولید شود و یک برند یا شخص برای نمایش محتوای خود در جایگاه موردنظر و یا صرفا برای نمایش محتوا هزینه پرداخت کند، تبلیغات نیتیو انجام شده است.

بازاریابان محصول، یک مزاحم مودب که می خواهد هر طور شده جنسش را بهتان بیندازد! در دنیای تبلیغات دیجیتال امروز، تبلیغات آنلاین بنری هم وضع بهتری از آن بازاریابان ندارند. کاربر به چشم خود یاد داده که بنر‌ها را نبیند. به این مفهوم در تبلیغات امروز Banner-Ad Blindness گفته می شود.

طبق گزارش سایت معتبر DoubleClick میزان درصد قابل توجهی از کلیک‌هایی که روی بنر‌ سایت و موبایل ها می‌شود کاهش یافته است. پس باید به دنبال روش جدید و جذابی برای تبلیغات بود، یکی از این روش ها تبلیغات native یا همسان است، در این روش مطلبی با موضوع چیزی که قرار است روی آن تبلیغ شود نوشته می شود، این مطلب می تواند مقاله علمی، داستان، گزارش و … باشد. در طی مطلب لینکی به آن محصول داده می شود و یا به عنوان اسپانسر و حامی معرفی می شود.

تبلیغات همسان یا بومی همانطور که از نام آن پیداست نوعی از تبلیغات است که در آن محتوای تبلیغی به جای جدا بودن از محتوای اصلی سایت، کاملاً منطبق بر فرمت محل نمایش بوده و در نگاه اول کاملاً شبیه محتوای اصلی سایت یا اپلیکیشن به نظر می‌رسد. آمارهای جهانی به وضوح تغییر گرایش تبلیغ دهنده‌ها و ناشران را به سمت تبلیغات همسان نشان می‌دهند به طوری که پیش‌بینی می‌شود تبلیغات همسان تا سال۲۰۲۱، ۷۴ درصد درآمد حاصل از کل تبلیغات را به خود اختصاص دهد. در واقع به جرات می توان گفت تبلیغات همسان آینده تبلیغات دیجیتال خواهد بود.

از مهم ترین مزیت‌‌های تبلیغات همسان نسبت به تبلیغات بنری و سنتی می توان به اثربخشی و نرخ بازدید بیشتر اشاره کرد. مزیت دیگری که بسیاری از ناشران را به سمت استفاده از این تبلیغات سوق می‌دهد این است که پیاده سازی تبلیغات همسان طراحی رسانه‌‌ی نمایش دهنده را برهم نمی ریزد و در نتیجه کاربر را آزار نداده و تجربه‌‌ی کاربری بهتری برای او به ارمغان می‌آورد. از سوی دیگر توسعه دهنده خود را از دست بنرهای ناهمگون دور سایت یا گوشه و کنار اپلیکیشن راحت می‌کند.